Tuesday, December 21, 2021

Afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating

Afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating



Denne plan gav dog bagslag, og guderne pinte Hefaistos for at have ladet denne affære ske, afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating. Tordenbolten deformerede dog kun hans fod, og han var lam resten af ​​sit liv. Efter at være blevet forelsket forsømte Hippomenes en ordentlig hyldest til Afrodite for hendes hjælp, så hun gjorde dem gale af begær, mens de opholdt sig i et tempel i Cybele. I Athen blev Afrodisien fejret på den fjerde dag i måneden Hekatombaion til ære for Afrodites rolle i foreningen af ​​Attika. En mandlig version af Afrodite kendt som Aphrodite blev tilbedt i byen Amathus på Cypern. Afrodite blev født, da den promordiale himmelgud Uranus blev kastreret, dræbt og væltet af sin søn Cronus.





Seneste indlæg



Da Zeus havde brug for et problem løst, tilbød han ægteskab med Afrodite som en belønning. Desværre var vinderen den gud, ingen af ​​dem forventede eller ønskede, afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating.


Afrodite var forelsket i Ares, men blev gift med Hefaistos. Den lamme smed var et dårligt match for skønhedsgudinden, og ægteskabet fik hurtigt problemer.


Da Afrodite fortsatte sit kærlighedsforhold til Ares, fangede Hephaistus dem på fersk gerning og sørgede for, at hele pantheonet kunne grine af dem. Ægteskabet endte i ydmygelse og hån for gudinden, men der kom en lykkelig slutning til sidst, afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating. Hefaistos fik et meget bedre match med sin anden kone, og Aphrodite og Ares var endelig i stand til at være sammen for altid.


Den indeholdt også lektioner for mændene i Grækenland om, hvilken type kvinde og mand, der gjorde til en god ægtefælle. Afrodite var en datter af Uranusborn fra havskum, da titanerne væltede deres far, afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating.


Da olympierne tog magten, blev hun accepteret, og i sin fars fravær blev hun bragt under Zeus' herredømme. Gudernes konge samlede olymperne for at diskutere Afrodites ægteskab. Som både en konge og hendes faderfigur havde Zeus autoriteten til at arrangere hendes ægteskab og besluttede, at det var på tide, at Afrodite fik en mand.


Den vigtigste udfordrer til rollen var krigsguden Ares. Selvom de virkede som et usandsynligt match, afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating var velkendt, at de to var dybt tiltrukket af hinanden. Mødet blev dog afbrudt, da Hera ikke var i stand til at flytte fra sin trone. Sædet havde været en gave fra hendes eksil søn, Hefaistos, og da hun sad i det, var hun blevet indhyllet i ubrydelige bånd.


Ingen af ​​de tilstedeværende guder kunne bryde fastgørelserne, og Zeus erklærede, at Hefaistos måtte føres frem for ham for at befri sin mor og svare for sit trick. Det blev selvfølgelig antaget, at Ares nemt ville kunne underkue sin bror. Hefaistos var halt, og Ares var overbevist om, at han kunne bekæmpe ham. Han blev drevet væk med en spray af smeltet metal og vendte tilbage til Olympus i nederlag.


Dionysus prøvede en anden taktik. Han henvendte sig til Hefaistos med gaver af vin, og da smeden var passende beruset, foreslog han en plan, der var meget gunstigere end at blive bragt foran Zeus i lænker. Zeus blev overrasket, da Hefaistos frivilligt løslod Hera men endnu mere overrasket, da han krævede sin belønning.


Som den, der havde bragt sig selv for Zeus, var han berettiget til at gifte sig med Afrodite. Zeus var herskeren over alle love, og han kunne ikke argumentere for, at Hefaistos under de betingelser, han havde fastsat, faktisk havde krav på Afrodite. Skønhedsgudinden var gift med en gud, der var blevet fordrevet fra Olympen pga afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating var deformeret.


Afrodite var forudsigeligt utilfreds med dette arrangement. Utilfreds med sit ægteskab fortsatte hun sin affære med Ares. Deres forsøg forblev ikke en hemmelighed længe. Til sidst fortalte Helios, der så alt, hvad der skete på jorden og Olympus fra sin position på himlen, til Hephaistos, hvad der skete. Smeden brugte endnu en gang sine ubrydelige kæder og lavede et fint net til at hænge over sengen, han delte med sin kone.


Han lagde sin fælde og fortalte Aphrodite, at han tog en tur for at besøge jorden. Så snart han gik, sendte Afrodite besked til sin elsker. Ares ankom til Hephaistos palads på få øjeblikke. Da parret gik i seng sammen, blev fælden, som Hephaestus havde sat, sprunget. Det ubrydelige net faldt ned på dem og fangede dem på plads. Ikke alene fangede Hefaistos Ares og Afrodite i sengen sammen, han besluttede at fremme deres ydmygelse ved at kalde resten af ​​olympierne til at komme og se dem.


Gudinderne holdt sig nænsomt væk, men mange af guderne kom for at se skuespillet. Poseidon alene forbarmede sig over Afrodite og bad om nåde for Ares. De blev befriet og trak sig hver især tilbage i skjul for at undgå forlegenhed.


Hefaistos og Afrodite gik fra hinanden. Han indgik et andet ægteskab med Aglaea, en af ​​Gracierne, og var efter alt at dømme meget lykkeligere med sin nye kone. Ares og Afrodite så ud til at have fortsat deres forhold, selvom det ikke var klart, om de blev betragtet som gift. De fik mange børn sammen og blev ofte vist sammen, for eksempel da de kæmpede på samme side i den trojanske krig.


Afrodite var et eksempel på en gammel frugtbarhedsgudinde arketype. I modsætning til Hera, Demeteror Gaia var Afrodite karakteriseret ved tiltrækningskraft og den fysiske formeringshandling. Det er sandsynligt, at historien om hendes ægteskab med Hefaistos opstod fra ældre folklore. Hun var drevet af lyst og fornøjelse, ikke loyalitet eller ægteskabsløfter.


Ægteskab i den græske kultur, især blandt overklassen, blev ofte arrangeret uden hensyn til parrets følelser, især bruden. Fornuftsægteskaber eller for politisk vinding havde ikke meget med kærlighed eller tiltrækning at gøre.


Afrodite blev selv anbragt i et sådant ægteskab. Mens den ideelle græske kvinde ville have været tro mod sin mand, valgte Afrodite dog at følge sit domæne af kærlighed og begær. Dette ville have været en mulighed for mænd i den græske verden, men ikke for kvinder, afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating. Faktisk behandler flere tekster spørgsmålet om udenomsægteskabelige forhold ved afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating som en kendsgerning snarere end en usædvanlig eller ilde set hændelse.


Som genstand for det mandlige blik havde Afrodite alle de egenskaber, en græsk mand ville have ønsket i en elskerinde. Historien om hendes ægteskab viste imidlertid, at skønhed kunne være et negativt træk hos en kone, da det i den græske tankegang ville gøre hende mere tilbøjelige til at være sin mand utro.


Græske myter fremhævede ofte krigsguden i forlegenhed eller nederlag som en måde at minimere hans magt og dermed hans trussel. Først bliver han kørt væk af en halt smed, derefter bliver han fanget i en kompromitterende situation og offentligt latterliggjort. Ved at få krigsguden overgået af den mest fysisk uperfekte gud, fortsætter historien traditionen med at gøre Ares mindre intimiderende.


Grækerne værdsatte perfektion og tiltrækningskraft, både i deres guder og i mennesker. Hefaistos var blevet smidt fra Olympus, fordi hans fysiske ufuldkommenheder afspejlede dårligt på hele det guddommelige samfund af guder. I græsk kultur ville en deformeret og bedragerisk mand have været fuldstændig uværdig til at gifte sig med en så stor skønhed. Så meget som historien tjener som en fordømmelse af Afrodites og Ares' ulovlige og umoralske handlinger, tjener den også som en advarsel til mænd som Hefaistos, der ville forsøge at gifte sig for langt over deres station.


Zeus havde til hensigt, at Hefaistos skulle bringes i fangenskab, men ved at vende sig til Hefaistos, efter lovens bogstav, hvis ikke ånden, blev afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating at hævde Afrodite som sin kone.


Afrodite havde dog ønsket, at Ares skulle vinde konkurrencen. Selvom hun var gift, fortsatte hun hende afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating med ham.


De blev fanget af Hefaistos, efter at han hørte om deres forsøg fra Helios. Han fangede dem ikke kun under et ubrydeligt net, mens de var i seng sammen, men inviterede de andre guder på Olympen til at overvære deres ydmygelse.


I historier, der foregår efter det faktum, var hun i stedet for Ares' gemalinde, hvis ikke hustruen. Afrodites ægteskab kan have tjent til at forene modsatrettede myter om gudinden. Hvis to traditioner var forskellige med hensyn til hendes ægteskab, kunne de forklares ved, at hun skulle skilles fra sin første mand for en anden. Afrodite var den ideelle kvinde på mange måder, men historien viser, at hun var et dårligt valg af kone. Kærlighed og tiltrækning var ikke nødvendige i de arrangerede ægteskaber i den antikke verden, og der var en advarsel om, at en eftertragtet hustru kunne føre til problemer frem for lykke.


Historien gør det til et punkt at ydmyge Ares ved flere lejligheder. Selv i en legende, hvor han er elsket, var det et vigtigt motiv i græsk mytologi at få Ares overmandet og ydmyget for symbolsk at reducere krigstruslen. Endelig afspejler historien også dårligt på Hefaistos. Ved at bruge bedrag til at gifte sig med en kvinde, han var uværdig, afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating, der var en antydning af, at han bragte sin ulykke over sig selv.


Mit navn er Mike og så længe jeg kan huske for længe! Jeg har været forelsket i alt relateret til mytologi.


Jeg er ejer og chefforsker på dette websted. Mit arbejde er også blevet offentliggjort på Buzzfeed og senest i magasinet Time. Like og del gerne denne artikel, hvis du fandt den nyttig. Afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating Os Hjem Mød Teamet Vilkår og betingelser for privatlivspolitik. Forbind med os. Hecate græske gudinde for hekseri: Den komplette guide.


Hvad var Hamadryaderne i græsk mytologi? Hades og Persephone-historien. Var griffen en fugl fra græsk mytologi? LÆS NÆSTE:. Fortsæt med at læse. Du kan også lide Relaterede emner: græsk. Mike Greenberg, PhD Mit navn er Mike og for som afrodites anliggender græsk mytologi gift club dating som jeg kan huske for længe!


Mere på græsk. Greek Thero: The Beastly Nymph Af Mike Greenberg, PhD 3. maj, græsk Who Was Nomia in Greek Mythology? Af Mike Greenberg, PhD 3. maj, Connect With Us. Til top.





100 helt gratis datingsider i Finland



Afrodite giftede sig med Hefaistos, eller rettere, Afrodite var gift med Hefaistos for at bringe fred til sine skændende bejlere. En række af de andre olympiske guder inklusive Poseidon, Ares og Hermes håbede alle på at blive gift med Afrodite. Til sidst, for at bringe fred, besluttede Hera, at Afrodite ville blive gift med sin søn Hefaistos. I en anden version af myten sidder Hera fast i en magisk stol. Afrodite indvilliger i at gifte sig med den, der er i stand til at befri Hera fra stolen.


Fordi Hefaistos oprindeligt byggede stolen, vender han tilbage til Mt. Olympus og giftede sig med Afrodite. De olympiske guder er alle på en eller anden måde relateret til Zeus. Det være sig hans bror, søster, søn eller datter. Alle undtagen Afrodite. Afrodite blev født, da den promordiale himmelgud Uranus blev kastreret, dræbt og væltet af sin søn Cronus.


Historien fortæller, at de afskårne kønsorganer faldt i havet og af kønsorganernes skum blev født Afrodite. Dette gør Afrodite helt unik i det olympiske gudepantheon. Afrodite var en virkelig naturlig skønhed, med et godt udseende, der konkurrerede med nogen af ​​guderne eller dødelige. Da hun først ankom til Mt. Olympus hun fangede opmærksomheden fra mange af de andre guder. Poseidon, der allerede var gift, blev blæst omkuld af hendes charme og skønhed. Sønner af Zeus, Ares og Hermes ville kæmpe og argumentere for hendes opmærksomhed.


Selv Zeus, som var gift med Hera, blev forført af Afrodite. Ankomsten af ​​den truede med at skabe stor splid blandt guderne, da de konkurrerede om hendes hånd i ægteskabet.


Hun tænkte sig om et stykke tid og kom til sidst med en plan. Indtil videre var hendes anden søn Hefaistos blevet fuldstændig overset som en potentiel bejler til Afrodite. Han var forkrøblet ved fødslen og siges at være meget grim. For Hera var han den ideelle kandidat. Hvem er bedre til at sprede kaosset, end den der mindst ønskede, eller i det mindste forventede at være ægtemand.


For denne historie skal du gå tilbage til Hefaistos fødsel. Hefaistos var søn af Zeus og Hera, men da han blev født, havde han et deformeret ben. Hera var så væmmet over sit barn, at hun smed ham fra Olympen ud i havet. Han blev fundet af Thetis, en havetymfe, og opvokset i hemmelighed af hende i en hule. Ikke den bedste start for den unge gud. Hefaistos voksede til en stærk ung mand og lærte håndværket. Han kunne producere mange magiske og forunderlige værker og stykker. Han lavede våben, rustninger, han lavede endda de første kvinder til Pandora.


Men uden at glemme, hvordan han var blevet behandlet af sin mor, lavede Hefaistos en meget speciel gave til hende. En smuk trone. Han sendte tronen til Hera på Mt. Hun elskede gaven, men da hun satte sig på tronen fandt hun ud af, at hun ikke kunne rejse sig igen. Hun sad fast i stolen. Hun og mange af hendes medguder gjorde mange forsøg på at få hende ud, men de havde ikke held. De ville være nødt til at tale med Hefaistos for at befri hende.


Hefaistos nægtede dog at hjælpe. På dette tidspunkt talte Afrodite op og sagde, at den, der kunne få Hefaistos til at befri Hera fra stolen, ville få hendes hånd i ægteskabet. Ares, Afrodites foretrukne bejler, belejrede Hefaistos i sin vulkansmedje. Men efter megen indsats og kamp lykkedes det ham ikke at overvinde sin bror Hefaistos. Deimos trans. Suda On Line Byzantinsk græsk leksikon C10th A.


Da Ares forsøgte at hente Hephaistos til Olympos for at frigive Hera fra tronen, var præmien for dette arbejde Afrodites hånd i ægteskabet, som Hephaistos gjorde krav på for sig selv. På Francois-vasen C6th BC Athenian Black Figure er Hera afbildet fanget på tronen med hænderne løftet hjælpeløst, mens Ares, som har fejlet, sidder i en ydmyg positur med Athena og ser hånligt på ham.


Imens går Dionysos ind og fører muldyret, som Hephaistos sidder på, til Afrodite, som står og venter som ægteskabets præmie. Apollonius Rhodius, Argonautica 3. Rieu græsk epos C3rd B. De [Hera og Athene] gik ind i gården og holdt pause under verandaen i rummet, hvor gudinden sov med sin herre og herre. Apollonius Rhodius, Argonautica 1. Hun ønskede at behage Hephaistos, den store kunsthåndværker, og redde hans ø Lemnos fra nogensinde at mangle mænd igen.


Hele byen [Lemnos] var i live med dans og banket. Duften af ​​brændofre fyldte luften; og af alle de udødelige var det Heras herlige søn Hephaistos og Kypris [Aphrodite] selv, som deres sange og ofre var designet til at behage.


Virgil, Aeneid 8. Day-Lewis romerske epos C1st B. talte til sin mand, Volcanos [Hephaistos], mens de lå i deres gyldne sengekammer og pustede al hendes guddommelige tillokkelse ind i ordene [overtalte ham til at smede rustning til hendes søn Aeneas i Lazium]. Da vulkaner [Hephaistos] ikke fulgte det med det samme, omfavnede gudinden ham blidt i snedrivearme og kærtegnede ham her og der.


Pludselig fangede han den velkendte gnist og mærkede den gamle varme fare ind i hans marv, strømme lige gennem kroppen og smelte ham; ligesom det ofte sker, starter et tordenskrald en flammende flænge, ​​der stiger over den mørke sky, en dirrende stribe ild. Venus [Aphrodite] var tilfreds med sine lister og bevidst om hendes skønhed, og kunne mærke dem træde i kraft. Volcanus [Hephaistos], i kærlighedens udødelige træl [indrømmede hendes anmodninger]. Således sagde han, at han gav sin kone den kærlighed, han længtes efter at give hende; så sank han i beroligende søvn, slappede af på hendes bryst.


Ares havde tilbudt mange gaver til den kransede guddommelighed og dækket med skam Lord Hephaistos ægteskabsseng. Men solguden Helios havde set dem i deres sans og skyndte sig bort for at fortælle det til Hephaistos; for ham var nyheden bitter som galde, og han tog sin vej mod sin smedje, rugende hævn. Han lagde den store ambolt på dens fod og satte sig til at smede lænker, der ikke kunne brydes eller rives i stykker, idet han blev formet til at binde elskere fast.


Sådan var det, han gjorde i sin forargelse mod Ares, og da han havde gjort det, gik han til det værelse, hvor hans seng lå; rundt om sengestolperne lod han lænkerne falde, mens andre i rigelig mængde hang fra tagbjælkerne, lysende og usynlige for de salige guder selv, så snedigt havde håndværket været.


Da snaren om sengen var fuldendt, gjorde han som om han ville rejse til Lemnos, den hyggelige by, som han elskede mere end noget andet sted på jorden. Ares, gud for de gyldne tøjler, var ingen blind iagttager.


Da han havde set Hephaistos gå, nærmede han sig selv den store håndværkerbolig og længtes efter kærligheden til Kytherea [Aphrodtie]. Hvad hende angår, var hun netop vendt tilbage fra den mægtige Zeus, hendes fars palads, og satte sig i huset, da Ares trådte ind i det. Hephaistos er her ikke længere; nu, tror jeg, han er kommet til Lemnos, for at besøge de uhyggeligt talte sintinere.


Så de gik hen til sengen og lagde sig der, men de listige lænker af snedig polyphron Hephaistos omsluttede dem, og de kunne hverken hæve deres lemmer eller overhovedet flytte dem; så de så sandheden, når der ikke var nogen flugt. Imens nærmede den lamme håndværkergud periklytos Amphigueeis sig; han var vendt tilbage fra landet Lemnos, siden solguden Helios havde fortalt ham alt. Afrodite havde Zeus til far; fordi jeg er lam, holdt hun aldrig op med at gøre mig forargelse og give hendes kærlighed til destruktive Ares, eftersom han er smuk og sund på fode, og jeg er en krøbling fra min fødsel; men for det er mine to forældre skylden, ingen andre overhovedet, og jeg ville ønske, de aldrig havde født mig.


Du vil se kæresteparret nu, mens de ligger omfavnende i min seng; synet af dem gør mig syg i hjertet. Alligevel tvivler jeg på deres ønske om at hvile der længere, glade som de er. De vil snart ikke ønske deres stilling der; men mine listige lænker skal holde dem begge fast, indtil hendes far Zeus har givet mig alle de trolovelsesgaver tilbage, jeg skænkede ham til hans hensynsløse datter; skønhed hun har, men ingen følelse af skam.


Poseidon Jordopretholderen kom, og Hermes den Mægtige Løber og Lord Apollon, der skyder langvejs fra; men gudinderne, hver af dem, holdt sig indenfor døre til stor skam. Således stod de gavmilde guder ved indgangen. For Poseidon var der ingen latter; han blev ved med at bønfalde mestersmeden Hephaistos i håb om, at han ville lade Ares gå.


Løfter for tillidsløse mennesker er tillidsløse løfter. Hvis Ares skulle gå sin vej, fri for både sine lænker og sin gæld, hvad så? Kunne jeg lænke dig selv i nærvær af alle guderne. Ubundet således var de elskende op og af med det samme; Ares tog på vej til Thrake, og latter-elskeren Afrodite til Paphos i Kypros. Platon, Republik b trans. Shorey, græske filosof C4th B. for lidenskab]. Quintus Smyrnaeus, Trojas fald Athenaeus, Deipnosophistae 1.


Gullick græske retoriker C2nd til 3rd A. Philostratus, Apollonius af Tyanas liv 7. Conybeare græsk biografi C1st to 2nd A. og fortæl dem hvordan. Ares, den mest krigeriske af guderne, blev først lænket i himlen af ​​Hephaistos. Da Mars kom til mødet, faldt sammen med Venus i snaren, så han ikke kunne komme ud.


Da Sol [solen Helios] meldte dette til Vulcanus, så han dem ligge der nøgne, og tilkaldte alle guderne, der så.


Som et resultat skræmte skam Mars, så han ikke gjorde dette. På grund af dette er deres efterkommere tydeligt markeret som skæbnesvangre.


Over for Sols [Helios'] afkom var Venus [Aphrodite] dog altid fjendtlig på grund af hans afsløring. Ovid, Metamorfoser 4. Melville romerske epos C1st B. til C1st A. Chokeret over synet fortalte han gudindens mand, Junonigena [Hephaistos], hvordan han blev hyret hvor. Så faldt Volcanus' [Hephaistos'] hjerte, og fra hans behændige smeds hænder faldt også det værk, han holdt. Med det samme smedede han et net, et net af tyndeste led af bronze, for fint til øjet at se, en triumf, der ikke blev overgået af fineste silketråde eller af nettet edderkoppens hænder under spærbjælken.


Han formede den til at reagere på den mindste berøring eller mindste bevægelse; så med subtil dygtighed arrangeret det rundt om sengen. Så da hans kone lagde sig sammen med sin kæreste, sikrede hendes mands mesh, så behændigt konstrueret, dem begge fanget, mens de omfavnede. Lemnius [Hephaistos] kastede ligeud elfenbensdørene ud og indvarslede guderne.


De to lå der og snerrede i deres skam. Guderne var ikke utilfredse; en af ​​dem bad sådan om skam. De lo og lo; den glædelige episode var længe den bedste fortælling til at gå himlens runde. Virgil, Georgics 4. Fairclough Roman bucolic C1st B. Cicero, De Natura Deorum 2.


Rackham romersk retoriker C1st B. Statius, Silvae 1. Mozley romersk poesi C1st A. Træt ligger hun på sine puder, hvor de lemniske lænker [af Hephaistos] engang krøb hen over sengen og holdt den fast og lærte dens skyldige hemmelighed.


Seneca, Phaedra ff trans. Miller romerske tragedie C1st A. Pasiphae, Phaedra] lænkerne, der bandt hende til hendes elskede Mars [Ares], og belaster hele Phoebus [Helios] race med en usigelig skam [i.


ved at påføre dem unaturlige seksuelle lyster]. Nonnus, Dionysiaca 3. Rouse græsk epos C5th A. Moixagria trans.


ordet forekommer i Homer, Odyssey 8. Helios: "[N. Det følgende er en rationalisering af myten af ​​en sen klassisk forfatter:] Helios: Efter døden af ​​Hephaistos [Ptah], kongen af ​​Egypten, overtog hans søn Helios [Ra] reglen.


Helios opretholdt da sin fars love og fordømte sin kone, da han opdagede, at hun var blevet udsvævende. Homers historie om Afrodites utroskab ser ud til at være endt med hendes skilsmisse fra Hephaistos. Faktisk, i den trojanske krigs tid beskriver Homer gudinden som Ares' ægtefælle og navngiver Hephaistos' brud som Aglaia. Andre forfattere er mere eksplicitte i at beskrive opsigelsen af ​​ægteskabet. Homer synes at antyde, at parret bagefter blev skilt.


I Iliaden er Aglaia Hephaistos' kone, og Afrodite går frit sammen med Ares. Pseudo-Apollodorus, Bibliotheca 3. Aldrich græske mytograf C2nd A. Men han, forladt af Afrodite, lod sig ophidse af Athene og begyndte at jagte hende, da hun løb fra ham.


Nonnus, Dionysiaca 5. For han havde allerede, skønt uvillig, afvist sin tidligere brud Afrodite, da han udspionerede hendes optøjer med Ares. En datter ved navn Harmonia blev født ud fra Afrodites utroskabelige affære med Ares. Hephaistos forbandede pigen og hendes efterkommere ved at forære hende en forbandet halskæde som bryllupsgave. Statius, Thebaid 2. Mozley Roman-epos C1st A. Dette havde han lavet til sin Kyprian-brud, en gave til hans første glimt af Archer Eros Love [født af Afrodite, Hephaistos hustru, men far af hendes elsker Ares].


For den tunge knæ brudgom forventede altid, at Kythereia ville føde ham en hublende søn med sin fars billede i sine fødder. Men hans skøn tog fejl; og da han så en helfodet søn [Eros] strålende med vinger som Maias søn Hermes, lavede han denne storslåede halskæde. Afrodite blev normalt afbildet som ægtefællen af ​​Ares.


I kunsten bliver hun ofte parret med ham i scener lige fra brylluppet mellem Peleus og Thetis, Gigantomachia, den trojanske krig og guderne, der fester på Olympos.

No comments:

Post a Comment

Treffit ovat poikia, jotka ovat kiinnostuneita isommista tytöistä

Treffit ovat poikia, jotka ovat kiinnostuneita isommista tytöistä Tietysti jotkut naiset pitävät röyhkeistä, naisellisista miehistä, mutta k...